CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, June 27, 2011

It's a boy :)

11th june 2011. This story tak byk beza dgn cerita kelahiran puteri zara adeena 2 years ago... Kebetulan mmg lebih kurang sama prosesnya... :) Macam biase i went to my regular checkup at annur... Went for CTG... And found out that i have contraction every 10mins... Gynae checked and i was already 3cm dialated... That was around 1pm... So the gynae said dah boleh admit lah since bukaan dah 3. Tp boleh balik dulu n solat zohor, had a nice lunch walaupn hati dah dupdapdupdap tak keruan... Huhu... Then we came back at 4:30pm... Bawak hospital bag sume, and tinggal kakak zara with my parents (n they went to midvalley heuheu) Kami terus naik ward... Settle our stuffs kat bilik, nurse bagi ubat utk membuang segala yg patut dibuang... Hehe... Time ni tak rase sakit lagi... I mean the sakit was very mild... Tunggu2, dalam 5pm.. Dah boleh ke labour room... the bidan came, dah ade contraction every 4minutes and dah 4cm dialated... Bidan said dah 4 boleh lah pecahkan air ketuban... Grrrr... The bidan asked whether i nak epidural or not, of course I said tanak, bukan nk belagak ke ape (takde maknenye nk blagak) bcuz time kakak zara xamek, so why not try je lah harungi the pain... Lgpn I think as long as hubby's around, insyaAllah by his presence I can handle the pain.. The bidan siap mcm takut2kn pulak.. Saying that 1st labour x semestinye same la, nti if dh separuh jln I takleh thn dah takleh wat pape la... We are aware of that tapiiiii cuak jugak time tu... Manela tau kan, unbearable n tibe2 lemah smgt ke... Dah having 2nd thought dah time tu... Bt in the end we decided not to... Bidan pn akur je lah dgn 2org yg konon2 kental ni... Huhuhu... So, right before pecahkn air ketuban i received a call from kakak zara gune hp tok aa... She said "gud luck mummy" n "take care", of course my mom yg ckp, n she ikut... Auwwww terus rindu kakak zara time tu... So at around 7:10pm gynae pecahkan my waterbag... Dan bermulalah episod genggam menggenggam tangan hubby... This time around, I really felt the pain... I mean, it was more painful than I could ever recall... CTG was still running, but something was wrong bcuz I rase intense contraction but the reading said the other way round... Pelik n geram at the same time, Lepas tu we found out the strap yg attach to my tummy lose gila! Hek elee bikin stress saje, n then when bidan came, die tgk graph "ohh still mild contraction"... Dayhemmmm... Whatever... I dah rase sakit sampai I cannot mengiring anymore... (the bidan said, if nak kurang sakit, cube mengiring ke tukar posisi sket2) so I tried, tp mmg tak boleh dah.. Sbb I dah rase mcm nak terberrrry dah at that time... Kept waiting for the bidan to come n check... Tak dtg2... Huhu... (of course time tu asek nak tau je brape bukaan sbb sakittttt teramat amat).. Last2 hubby panggil and ckp I dah rase mcm nak bersalin... Rase nk kangkang je huhu... It was 8.20pm when the bidan came, she checked... And yes there you go... bukaan dh 10cm... Lalu she called 2 other nurses to prepare everything sambil berkata dgn lantang "dah full"... Haha... Okey, now is pushing time... Yeayyyy!! Haha time tu takdela ckp yeay, but sgt lega bcuz we're moving to the next stage... So now is activity teran meneran... I did a few teranans before the gynae sampai... The bidan was very nice, she ajar me how not to hv stitches afterwards... Since the "dinding" is lembut already.. If I made a nice n smooth "push"... N tak angkat my lowerpart, InsyaAllah I won't be getting any stitches... But grrrr... it's not that easy to control all at the sametime... When the gynae sampai, tibe2 smgt membara untuk meneran dtg... Dgn menggunakn sisa2 energy yg Ada... Bile disuruh "push"... Mmg teranan sekuat hati dilakukan, dlm 3-4push kepala baby pn keluar... Then Gynae said "ok hold, hold dulu, Tarik nafas n then push again utk keluarkan badan".. Takde maknenye I hold dulu... Tanpa dpt mengawal keadaan, arahan gynae tak dituruti Dan teranan terus dilakukan, tanpa "hold" huhuhu... Maka koyaklah sedikit, Dan dijahit dgn 2stitches... Huwaaa... Keluar lah bayi comel itu dgn tangisan yg kuat, memecah kesunyian... Jam menunjukkn 8:35pm. "it's a boy" tapi muke time keluar adalah sebijik muka kakak zara... :)

Kini, I am a proud mom of two.



Alhamdulillah....

4 comments:

Nakedbuttafly said...

amal! meremang bulu roma aku baca cite ko ni lah! hahahaha tetibe rasa mcm..."Alamak..turn aku lagi beberapa bulan....dammmmnn"

likeithot said...

alamak saya pula yang rasa seram sejuk baca sis punya post...rasa dah mcm nak terberanak lak nie..hehehe..anyway congrat coz dapat baby boy.dah sepasang kan..alhamdulilah...

Momma Qiestina said...

weeee seram baca :)

dengan dokter fatimah ye amal?
btw tahniah, dah sepasang dah bby

abby zailan said...

kak amalcomelnye beby sbijik cm zara :)